Barn och Unga

BARN OCH UNGA

Seglarskolan för barn och ungdomar är stommen i vår verksamhet. För att få börja segla hos oss måste man vara minst 8 år gammal och kunna simma 200 meter.

Seglarskolan delas in i tre nivåer: Nybörjare, Fortsättare och Kappseglare. Du kan läsa mer om dessa här.

Seglarskolan bedrivs genom sommarseglarskolan samt vår/höst-kurser i optimistjollar och katamaraner.

Sommarseglarskolan
Under de flesta av sommarlovets veckor bedriver vi sommarseglarskolan. Dessa kurser pågår måndag till fredag 09.00 – 16.00 med grupperna nybörjare, fortsättare och katamaran. Lunch och fika ingår i priset.

För info om vilka veckor som gäller och anmälan klicka här.

Vår/Höst-kurser
För att fortsätta utvecklas i sin segling bedriver vi kvällskurser på våren och hösten. Dessa kurser kräver erfarenhet från en veckas sommarseglarskola eller annan seglingserfarenhet. Kurserna hålls på tisdagar och torsdagar 17.00 – 20.00 vår/höst under fem veckor.
Dessa kurser finns för fortsättargrupp, kappseglingsgrupp och katamarangrupp.

För datum och anmälan klicka här.